Een kleine oproep... - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Ann-Marie Van Noten - WaarBenJij.nu Een kleine oproep... - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Ann-Marie Van Noten - WaarBenJij.nu

Een kleine oproep...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ann-Marie

05 December 2007 | Ecuador, Otavalo

Querido familia, compañeras y amigos,

Een waterdicht regenjasje om niet ziek te worden na een plensbui, een rugzakje om potloden en papier mee te nemen naar school, een leuke schooluitstap net voor de Kerstvakantie …

Voor wie in Ecuador geboren werd, zijn bovenstaande dingen dikwijls niet vanzelfsprekend. Nog al te veel kinderen zijn onvoldoende gekleed en doorweekt of hebben te weinig middelen om degelijk les te volgen.

Op 18 december reist Jeroen mij achterna en mag hij in totaal 46 kilo bagage meenemen op het vliegtuig. Er blijft met andere woorden héél veel plaats over voor spullen waar we de kinderen van Moraspungo veel plezier mee zouden kunnen doen!

DUS:
• Wie waterdichte regenjasjes of rugzakjes wil meegeven, kan deze tot maandag 17 december aan Jeroen bezorgen. Als er teveel spullen zijn om mee te nemen, kunnen we die zeker nog meegeven aan toekomstige vrijwilligers of inleefreizigers. U hoeft zich dus niet in te houden!

• Wie dergelijke spulletjes niet heeft liggen en toch zijn duit in het zakje wil doen, mag steeds een kleine bijdrage storten zodat de kinderen van de basisschool mee kunnen op schooluitstap.
De directeur denkt niet steeds goed na en heeft de kinderen voorgesteld om naar de zoo van Quito te gaan. Dat kost $2.50 per kind. Omdat natuurlijk niet elk gezin dit kan betalen, zullen er kinderen achterblijven. Met een beetje hulp kunnen we misschien de prijs naar beneden halen en iedereen de kans geven. Centjes mogen gestort worden op 001-4653943-56 met vermelding van “Moraspungo”. Iedereen ontvangt zeker een uitgebreid verslag met fotootjes!


Alvast bedankt voor de vrijgevigheid en wees gerust: alle druppeltjes helpen!

Muchas gracias!!!


Ann-Marie Van Noten

PS: Om materiaal te doneren kan je een reactie zetten op de blog, een mailtje naar mij sturen, Jeroen bellen op 0476/41 31 96 of mijn ouders op 054/41.68.42.

  • 06 December 2007 - 10:01

    Bram:

    Ik stort. Maar om meer als Pungo te kunnen geven ('Moraspungo'), moet ik wel eerst weten hoeveel Pungo stort!

  • 06 December 2007 - 14:00

    Leen:

    Hej Marietje

    ik zal eens horen of ze hier bij de CM geen rukzakjes kunnen missen

    heel veel plezier daar nog, we denken aan jou !

    zoen

  • 06 December 2007 - 17:20

    Tilios:

    Bij de VGC geven we elk jaar iets van schoolmateriaal aan kinderen, petjes, latten, etc... Zal eens horen of er niet nog een overschot ergens van is!
    Voor rest net ziek geweest,maar nu terug aan de slag...
    Mail je nog
    Hou je goed, Tilios

  • 06 December 2007 - 18:52

    Pungo:

    Hey Bram

    Mijn storting bedroeg 250 euro.

    Groeten

    P.

  • 06 December 2007 - 19:36

    Glenn:

    Ik heb gestort.
    Is de Sint to in Ecuador geweest? ;-)

    Nog veel plezier!

  • 07 December 2007 - 11:40

    Annie Herpelinck:

    Jij kent mij misschien niet meer maar ik ben reuzetrots op je. Ik wil je graag steunen,het komt eraan

  • 09 December 2007 - 14:38

    Katrien En Hans:

    Ann-Marie,

    Wij storten ook zeker! We vinden het een super initiatief!
    Nog veel plezier

    Hans en Katrien

  • 11 December 2007 - 09:56

    Magda Fostie :

    Dag Ann-Marie

    Ik volg je boeiend verblijf in Ecuador en vind je oproep een fijn initiatief.
    Ik zoek naar schoolmateriaal en de storting komt eraan.

    Groetjes
    Magda

  • 11 December 2007 - 16:37

    Patsy En Walter:

    sponsoring van een collega is samen met je maaltijd cheques gestort en gipsen vompjes heb ik ook gevonden. KBC liet me weten dat ik vrijdag om rug zakjes mag gaan en ook de CM. Tof hé Liefs Moeke en papa

  • 12 December 2007 - 21:26

    Ann-Marie:

    Heb net mijn bankrekening bekeken en ben ontroerd om te zien hoeveel mensen al gestort hebben.

    De inzamelactie verloopt ook heel goed, ik vrees zelfs dat Jeroen niet alles zal kunnen meenemen. Maar ik verzeker jullie, het geraakt allemaal ter plaatse.

    Al een bedankingske aan iedereen!!! Echt mooi!!!

    Tot het volgende verslag...binnenkort!

    liefs,

    Ann-Marie

    Ps: Mevrouw Herpelinck, hoe kan ik ooit mijn leukste lessen wiskunde vergeten :-)

  • 15 December 2007 - 08:22

    Patsy En Walter:

    Ik heb bak vormpjes gekocht waarmee ze zout deeg of zandkoekjes, .... kunnen bakken. Ik zal de recepten erbij steken en die mag jij dan vertalen. Er zij echt veel rugzakken binnen gebracht en deel twee zullen we bezorgen aan je vervangers.Ook wat kinderkleding via collega's en een hele zak stiften van Magda.
    Gisteren Kerst nocturne geweest en gezellig met een aantal klanten een glaasje wijn gedronken om de vrieskou te trotseren. Papa was een gelukkig man dat zijn werkuren zinvol geweest waren.
    Nu nog vier daagjes en je geliefde komt je vervoegen. Geniet dan maar met volle teugen.Liefs Moeke en papa

  • 23 December 2007 - 09:49

    Wim Van Noten:

    Beste Ann-Marie en Jeroen,
    Wij wensen jullie een zalige Kerst toe in het verre Ecuador. Jullie zorgen alvast voor een mooie Kerst voor de kinderen ter plaatse. Tot in 2008! Groetjes van Nicole en Wim Van Noten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ann-Marie

De eerste maanden zal ik meedraaien in een vrijwilligersproject in het Andesgebergte (www.ecassef.waarbenjij.nu)en de laatste weekjes zal ik samen met Jeroen verder rondreizen op de evenaar. Een verkenningstocht van het land met zijn diverse natuurlandschappen, bevolkingsgroepen en tradities!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 36338

Voorgaande reizen:

30 September 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: